Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
معرفی بهترین مانیتور گیمینگ برای گیمرها
پروفایل
معرفی بهترین مانیتور گیمینگ
در این مقاله در وبلاگ دسترسی قصد داریم به معرفی برترین و بهترین مانیتور گیمینگ برای اجرا بازی های راینه از برند های مختلف بپردازیم
حسین رمضان نیا 23 آذر 1401 150 بازدید

گیم و بازی‌های رایانه‌ای امروزه یکی از خاص‌ترین و عالی‌ترین تفریحاتی که جوانان با آن سرگرم هستند. اما یک بازی خوب نیازمند به تجهیزات مناسب و باکیفیت می‌باشد تا بتواند تمامی جلوه‌های خود را بهتر از همیشه به رخ بکشد. ‌مانیتور گیمینگ از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که برای بازی باکیفیت به آن نیاز است و می‌تواند به خوبی کیفیت سیستم گیمینگ را به نمایش دهد. در این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به معرفی بهترین ‌مانیتور گیمینگ بپردازیم.

بهترین‌ مانیتور گیمینگ

مانیتور گیم تنها ابزاری است که می‌تواند تمامی قدرت یک بازی و سیستم مخصوص گیم را به نمایش بگذارد و تمامی جلوه‌های ویژه و گرافیکی بازی را جلوه‌گر باشد. اگر یک سیستم با بهترین کارت گرافیک وجود داشته باشد اما‌ مانیتور با کیفیت و مناسبی به آن متصل نباشد، بدون شک نمی‌تواند تمامی قدرت و زیبایی یک بازی را به نمایش بگذارد.

وجود ‌مانیتور گیمینگ برای اینکه بتواند تمامی ویژگی‌های بازی و گرافیک آن را به بازیکن و افراد دیگر نمایش بدهد لازم و ضروری است. یک‌ مانیتور زمانی خوب است که بتواند تمامی فریم ریت‌های یک بازی را با قدرت بالا و وضوحی مناسب به نمایش گذاشته و از رنگ‌های مختلف و متعدد زیادی که است پشتیبانی کند. بسیاری از گیمر‌ها فکر می‌کنند تنها برای یک بازی خوب به رم بالا و پردازنده گرافیکی قدرتمند نیاز است اما ‌مانیتور گیمینگ یکی از لوازمی است که هر گیمر حرفه‌ای به آن نیازمند است. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی بهترین‌ مانیتور گیمینگ خواهیم پرداخت.

مانیتور گیمینگ الجی - 27GN950-B

زمانی که نام بهترین‌ مانیتور گیمینگ به گوش می‌رسد، امکان ندارد مدل‌های‌ مانیتور‌های حرفه‌ای شرکت الجی در لیست آن ناپیدا باشد. یکی از معروف‌ترین و بهترین‌ مانیتور گیمینگ که در ایران نیز موجود است، ‌مانیتور الجی مدل 27GN950 می‌باشد.

این‌ مانیتور محبوب شرکت الجی، از رزولوشن  4kبرخوردار است و ۱۴۴ هرتز نرخ رفرش این‌ مانیتور قدرتمند است. نسبت تصویر این‌ مانیتور الجی مانند اغلب‌ مانیتور‌های گیمینگ دیگر ۱۶:۹ می‌باشد و زمان پاسخ دهی آن تنها ۱ میلی ثانیه می‌باشد.

ناگفته نماند این‌ مانیتور توانمند دارای سایز ۲۷ اینچی می‌باشد و AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می‌کند. همچنین این‌ مانیتور دارای درگاه‌های HDMI و DisplayPort می‌باشد. هنگامی که گیمر‌ها از طریق درگاه دوم یعنی درگاه DisplayPort استفاده کنند، می‌توانند به رزولوشن کامل یعنی رزولوشن 4k بهره‌مند شوند. بنابر طراحی این‌ مانیتور، زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای را به گیمر‌ها نشان می‌دهد.

مانیتور گیمینگ ایسوس - VP28UQG

مانیتور ایسوس مدل VP28UQG نام یکی دیگر از قدرتمند‌‌ترین‌ مانیتور‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای و گیمینگ محسوب می‌شود که امروزه در بین گیمر‌ها نیز محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

همانطور که از نام این‌ مانیتور پیداست، برای بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است و وضوح را به صورت کامل و حرفه‌ای به گیمر‌ها نمایش می‌دهد. این‌ مانیتور مانند ‌مانیتور قبلی که معرفی نمودیم، زمان پاسخگویی آن تنها ۱ میلی بر ثانیه می‌باشد و از کیفیت ۴k نیز برخوردار است. با کمک فناوری و تکنولوژی که در این ‌مانیتور وجود دارد، فاصله بین بازی و واقعیت تا حد کاملاً زیادی را از بین برده است و گیمر‌ها را گویی وارد دنیایی از واقعیت می‌کند.

این‌ مانیتور کاملاً حرفه‌ای از فناوری با نام ASUS GamePlus پشتیبانی می‌کند که این فناوری به گیمر‌ها بازی در سطح بسیار بالا و جدیدی را ارائه دهد. ناگفته نماند این‌ مانیتور از قابلیت ۴k UHD نیز برخوردار است و می‌تواند رزولوشن بازی‌ها را تا سطح بالایی به نمایش در آورد و قدرت گرافیکی یک سیستم قدرتمند را به رخ بکشد.

این‌ مانیتور دارای ۲۸ اینچ سایز می‌باشد و تراکم پیکسلی ۱۵۷ را در خود دارد. ‌مانیتور ایسوس مدل VP28UQG تمامی بازی‌ها، تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت کاملاً Full Hd و ۱۰۸۰ به کاربران نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند تجربه‌ای جدیدی از کیفیت را تجربه کنند.

مانیتور گیمینگ دل  -S2722DGM

شرکت Dell با تولید ‌مانیتور گیمینگ مدل S2722DGM توانست حضوری پر رنگ و قدرتمندی را در عرصه تولید‌ مانیتور‌های مخصوص بازی داشته باشد. گرچه این مدل از ‌مانیتور طراحی بسیار کوچکی دارد اما جز قدرتمندترین‌ مانیتور‌ها محسوب می‌شود.

این‌ مانیتور منحنی نسبت به دیگر ‌مانیتور‌ها راه‌اندازی بسیار ساده و آسانی دارد و اگرچه دارای پورت‌های متفاوت و متعددی نمی‌باشد، اما به راحتی می‌تواند به سیستم‌های مختلف متصل شود. این ‌مانیتور دارای دو درگاه مخصوص HDMI هستند و دارای یک درگاه DisplayPort و یک جک مخصوص هدفون می‌باشد. در پشت این‌ مانیتور دکمه‌هایی نیز وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان تنظیمات نور و بازی را تا حد زیادی سفارشی‌سازی کرد.

تازه‌سازی وضوح این ‌مانیتور ۱۶۵ هرتز می‌باشد و به صورت کلی ‌مانیتور منحنی شکل ایسوس دارای سایز ۲۷ اینچی نی باشد. این‌مانیتور ایسوس نیز دارای سرعت ۱ میلی ثانیه پاسخ دهی می‌باشد و همچنین از فناوری AMD FreeSync Permium برخوردار است.

مانیتور گیمینگ سامسوسنگ  - Odyssey G9

گرچه اکثر افراد سامسونگ را با موبایل‌های پیشرفته و هوشمند آن می‌شناسند، اما لازم است بدانید این کمپانی بزرگ و قدرتمند در زمینه تولید ‌مانیتور نیز فعالیت می‌کند و یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین‌ مانیتور‌های گیمینگ را با نام Odyssey G۵ تولید کرده است. این‌مانیتور با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند به تمامی نیاز‌های یک گیمر عالی پاسخ دهد.

این‌ مانیتور گیمینگ سامسونگ دارای پنل منحنی می‌باشد و سایز آن ۲۷ اینچ می‌باشد. ‌مانیتور نام برده از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکس نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویر را به وضوح به کاربران خود نمایش دهد. وجود پنل منحنی شکل این‌ مانیتور باعث می‌شود گیمر‌ها میدان دید بیشتری را نسبت به پنل‌های صاف و تخت داشته باشند و از بازی خود لذت بیشتری را ببرند.

ناگفته نماند‌ مانیتور قدرتمند Odyssey G۵ به دلیل دارا بودن فناوری Eye Saver از چشمان کابران در هنگام بازی و نمایش ویدئو یا تصاویر در زمان‌های طولانی به خوبی مراقبت می‌کند و از آسیب‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند.

این ‌مانیتور نیز دارای سرعت پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه‌ای می‌باشد و تازه‌سازی تصاویر را با سرعت ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که کاربران این‌ مانیتور اگر از پورت Display استفاده کنند، می‌توانند از ۱۶۵ هرتز سرعت تازه‌سازی تصاویر برخوردار شوند.

مانیتور مارکتینگ پیکسیو - Pixio PX277 Prime

مانیتور قدرتمند ویژه بازی‌های رایانه‌ای PX277 Prime از دیگر ‌مانیتور‌های قدرتمندی می‌باشد که در بین بسیاری از گیمران حرفه‌ای به محبوبیت ویژه‌ای رسیده است. این‌ مانیتور مانند‌مانیتور‌هایی که در بخش قبلی معرفی شده‌اند، تمامی امکانات و پتانسیل‌های یک‌ مانیتور گیمینگ حرفه‌ای را در خود دارد. این ‌مانیتور نیز دارای ۲۷ اینچ اندازه می‌باشد و فریم‌ها را با سرعت ۱۶۵ هرتز پاسخ می‌دهد.

این ‌مانیتور با دارا بودن تکنولوژی FreeSync به گیمر‌ها کمک می‌کند بدون هیچ مشکل و ایرادی بازی‌های گرافیکی خود را اجرا کنند. در نقد این‌ مانیتور بایستی گفت بدنه این‌ مانیتور از جنس‌های درجه یک ساخته نشده است و همین مورد باعث شده است کمتر از ‌مانیتور‌های دیگر به آن توجه شود. البته ناگفته نماند این‌ مانیتور به نسبت دیگر ‌مانیتور‌های هم رده خود از قیمت کمتری برخوردار است.

مانیتور گیمینگ گیگابایت - G27Q

یکی دیگر از‌مانیتور‌هایی که می‌توان نام آن را در لیست معرفی بهترین‌ مانیتور گیمینگ مشاهده نمود، ‌مانیتور شرکت گیگابایت مدل G27Q می‌باشد.

این ‌مانیتور توانا و قوی از نمایشگری ۲۷ اینچی برخوردار است و دارای ویژگی‌های مناسبی برای بازی‌ها رایانه‌ای و نمایش آن‌ها دارد که می‌تواند خیال گیمر‌ها را نسبت به خود جمع کند. لازم به ذکر است این ‌مانیتور نیز در بازار نسبت به بسیاری از‌ مانیتور‌های شرکت الجی و ایسوس نیز قیمت بهتری دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله در وبلاگ دسترسی سعی کردیم به معرفی برترین ‌مانیتور‌های گیمینگ بپردازیم و معروف‌ترین و محبوب‌ترین این ‌مانیتور‌ها را به خوبی بررسی کنیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. گرچه به غیر از موارد ذکر شده در این مقاله‌ مانیتور‌های زیاد و متعددی در بازار و جهان وجود دارند که برای گیمینگ مناسب هستند و قدرت بالایی دارند، اما این‌ مانیتور‌ها نسبت به دیگر آن‌ها تمایز بیشتری را دارا می‌باشند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه